onsdag 5 december 2012

Hong Kong här lite kort om min resa till Hong Kong

Här är jag på Arlanda går till terminalen för att

flyga till Hong Kong och Cosmoprof mässa



Jag flög med Qatar aerolines mycket bekvämt




Mellan landar i Doha mycket varmt


Äntligen framme i Hong Kong efter 16 timmar flyg Skönt


Tar taxi till Hotellet


Huvudgatan I Hong Kong på kvällen som heter

Nathan Road

Här är fortfarande Nathan Road och vi är på väg

till Tempel Market för att äta och se oss omkring


Otroligt mycket folk både på kvällen och dagen

alla har plats i sju millionstaden

Helt otroligt på gator finns inga bilköer.

trafiken i Hong Kong fungerar mycket bra



Vi kunde inte hitta  Tempel Market så jag bromsade en kines

han var så trevlig försökte förklara på engelska var marknaden låg,

men han såg på oss att vi inte fattade hans engelska,

så han följde med oss ca.tre kvarter för att visa var platsen är.


Äntligen  framme hungriga och trötta,

servetrisen såg att vi letade för en ledigt plats

men resturangen var full

då ställde dom ett extra bord mitt i gatan ,där satt vi .

Många Kineser  går själva dit för att äta ,Billigare och mycket gott


Medan vi väntat på maten fick vi Kinesisk ris öl

som var mycket gott

gluten free och low kalorier




Här är jag i bussen ,åker till hamnen .

Bussar i Hong Kong går varje 15 min

buss biljett kostar 2,5 sek.



På kvällen är det mycket ljust ,lampor över allt

Skyltar glimmar och glittrar med det senaste modet

Shopping på hög nivå

 





Posted by Picasa

Inga kommentarer: